2016/02/01 現在 |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year 通年 /Yearlong |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
- - |
担当教員名 /Instructor |
- - |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/27 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- |
授業スケジュール /Class schedule |
- |
教科書 /Textbook(s) |
- |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
- |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year 通年 /Yearlong |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
- - |
担当教員名 /Instructor |
- - |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/27 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- |
授業スケジュール /Class schedule |
- |
教科書 /Textbook(s) |
- |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
- |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year その他 /Others |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
4.0 |
責任者 /Coordinator |
- - |
担当教員名 /Instructor |
- - |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/27 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
在学期間短縮資格が認定された場合は、通年科目である研究セミナーI、研究セミナーIIの履修登録をそれぞれ特別研究セミナーI、特別研究セミナーIIへ 変更登録することができる。 |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- |
授業スケジュール /Class schedule |
- |
教科書 /Textbook(s) |
- |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
- |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year その他 /Others |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
- - |
担当教員名 /Instructor |
- - |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/27 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
在学期間短縮資格が認定された場合は、通年科目である研究セミナーI、研究セミナーIIの履修登録をそれぞれ特別研究セミナーI、特別研究セミナーIIへ 変更登録することができる。 |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- |
授業スケジュール /Class schedule |
- |
教科書 /Textbook(s) |
- |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
- |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year 集中 /Intensive course |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
- - |
担当教員名 /Instructor |
- - |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/27 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- |
授業スケジュール /Class schedule |
- |
教科書 /Textbook(s) |
- |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
- |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year 3学期 /Third Quarter |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
- - |
担当教員名 /Instructor |
- - |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/27 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- |
授業スケジュール /Class schedule |
- |
教科書 /Textbook(s) |
-- |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
- |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year 通年 /Yearlong |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
- - |
担当教員名 /Instructor |
- - |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/27 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- |
授業スケジュール /Class schedule |
- |
教科書 /Textbook(s) |
- |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
- |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year 通年 /Yearlong |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
ソン グオ |
担当教員名 /Instructor |
ソン グオ , 程 子学 , 李 鵬 , アンナ D-B , デボプリオ ロイ , マイケル コーエン |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/02/05 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
This course provides a general way of writing research papers targeted at top journals in computer science and engineering disciplines mainly for PhD candidates and Master students. |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
The students will learn the methods and skills in each step of the whole process in publishing a research paper from survey, preparation, writing, polishing, submission, review response, rebuttals, revisions, and publications. |
授業スケジュール /Class schedule |
Session 1: Introduction Session 2: Literature Survey Session 3: Methodology Session 4: Case Study 1 Session 5: Case Study 2 Session 6: Case Study 3 Session 7: Invited Presentation 1 Session 8: Invited Presentation 2 Session 9: Invited Presentation 3 |
教科書 /Textbook(s) |
None |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
Attendance 50% Team-based Practice: 50% |
参考(授業ホームページ、図書など) /Reference (course website, literature, etc.) |
Stojmenović, I. (2000) Recursive algorithms in computer science courses. IEEE Transactions on Education. 43 (3), 273-276. |
科目一覧へ戻る |
開講学期 /Semester |
2015年度/Academic Year 2学期 /Second Quarter |
---|---|
対象学年 /Course for; |
1年 , 2年 |
単位数 /Credits |
2.0 |
責任者 /Coordinator |
小笠原 奈保美 |
担当教員名 /Instructor |
小笠原 奈保美 |
推奨トラック /Recommended track |
- |
履修規程上の先修条件 /Prerequisites |
- |
更新日/Last updated on | 2015/03/10 |
---|---|
授業の概要 /Course outline |
このコースでは、理系大学院生を対象に、効果的なプレゼンテーション用資料やスピーチの仕方など、英語でプレゼンテーションを行うスキルを講義します。会津大学内での各種セミナーや卒業論文発表、学外における学会発表などがスムースに行えるよう、資料用の英語ライティングや研究内容を口頭で発表する練習を行います。 |
授業の目的と到達目標 /Objectives and attainment goals |
- 正しいフォーマットで英文を書く。 - PowerPointなどを使って資料を作成する。 - リサーチクエスチョン・研究目的を明確に述べる。 - プロジェクトや研究のメソッドを記述する。 - データ表示と解釈・説明ができる。 - ディスカッション・結論を書く。 - 英語で発表ができ、質疑応答もできる。 |
授業スケジュール /Class schedule |
Week 1: Course Description, Why do a presentation & What makes an effective presentation Week 2: Steps for preparing a presentation Week 3: Developing content and structure Week 4: Presentation Preparation Week 5: Presentation 1 week 6: Audiovisual aids 1 Week 7: Audiovisual aids 2 Week 8: Orally presenting visuals and numbers including statistics Week 9: Making a poster Week 10: Presentation Preparation Week 11: Presentation 2 (poster presentation) Week 12: Improving speech performance, Handling Q & A Week 13: Delivering a presentation as part of an interview Week 14: Presentation Preparation Week 15: Final Presentation Week 16: Final Presentation |
教科書 /Textbook(s) |
資料は担当講師が準備する。 |
成績評価の方法・基準 /Grading method/criteria |
Attendance & Participation: 20% Assignments: 40% Presentations: 40% |
履修上の留意点 /Note for course registration |
どのトラックの学生も受講できます。 |
参考(授業ホームページ、図書など) /Reference (course website, literature, etc.) |
Moodleにコースサイトを設置します。 参考図書 Chivers, Barbara & Shoolbred, Michael. 2007. A Student’s Guide to Presentations: Making Your Presentation Count. London: SAGE Publications, Ltd. |