2015年度 シラバス大学院

セミナー科目

2016/02/01  現在

科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  通年 /Yearlong
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
- -
担当教員名
/Instructor
- -
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/27
授業の概要
/Course outline
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
-
授業スケジュール
/Class schedule
-
教科書
/Textbook(s)
-
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
-


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  通年 /Yearlong
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
- -
担当教員名
/Instructor
- -
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/27
授業の概要
/Course outline
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
-
授業スケジュール
/Class schedule
-
教科書
/Textbook(s)
-
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
-


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  その他 /Others
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
4.0
責任者
/Coordinator
- -
担当教員名
/Instructor
- -
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/27
授業の概要
/Course outline
在学期間短縮資格が認定された場合は、通年科目である研究セミナーI、研究セミナーIIの履修登録をそれぞれ特別研究セミナーI、特別研究セミナーIIへ 変更登録することができる。
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
-
授業スケジュール
/Class schedule
-
教科書
/Textbook(s)
-
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
-


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  その他 /Others
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
- -
担当教員名
/Instructor
- -
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/27
授業の概要
/Course outline
在学期間短縮資格が認定された場合は、通年科目である研究セミナーI、研究セミナーIIの履修登録をそれぞれ特別研究セミナーI、特別研究セミナーIIへ 変更登録することができる。
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
-
授業スケジュール
/Class schedule
-
教科書
/Textbook(s)
-
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
-


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  集中 /Intensive course
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
- -
担当教員名
/Instructor
- -
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/27
授業の概要
/Course outline
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
-
授業スケジュール
/Class schedule
-
教科書
/Textbook(s)
-
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
-


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  3学期 /Third Quarter
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
- -
担当教員名
/Instructor
- -
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/27
授業の概要
/Course outline
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
-
授業スケジュール
/Class schedule
-
教科書
/Textbook(s)
--
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
-


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  通年 /Yearlong
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
- -
担当教員名
/Instructor
- -
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/27
授業の概要
/Course outline
http://www.u-aizu.ac.jp/graduate/curriculum/guide/seminar-cis.html
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
-
授業スケジュール
/Class schedule
-
教科書
/Textbook(s)
-
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
-


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  通年 /Yearlong
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
ソン グオ
担当教員名
/Instructor
ソン グオ , 程 子学 , 李 鵬 , アンナ D-B , デボプリオ ロイ , マイケル コーエン
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/02/05
授業の概要
/Course outline
This course provides a general way of writing research papers targeted at top journals in computer science and engineering disciplines mainly for PhD candidates and Master students.
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
The students will learn the methods and skills in each step of the whole process in publishing a research paper from survey, preparation, writing, polishing, submission, review response, rebuttals, revisions, and publications.
授業スケジュール
/Class schedule
Session 1: Introduction
Session 2: Literature Survey
Session 3: Methodology
Session 4: Case Study 1
Session 5: Case Study 2
Session 6: Case Study 3
Session 7: Invited Presentation 1
Session 8: Invited Presentation 2
Session 9: Invited Presentation 3
教科書
/Textbook(s)
None
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
Attendance 50%
Team-based Practice: 50%
参考(授業ホームページ、図書など)
/Reference (course
website, literature, etc.)
Stojmenović, I. (2000) Recursive algorithms in computer science courses. IEEE Transactions on Education. 43 (3), 273-276.


科目一覧へ戻る
開講学期
/Semester
2015年度/Academic Year  2学期 /Second Quarter
対象学年
/Course for;
1年 , 2年
単位数
/Credits
2.0
責任者
/Coordinator
小笠原 奈保美
担当教員名
/Instructor
小笠原 奈保美
推奨トラック
/Recommended track
履修規程上の先修条件
/Prerequisites

更新日/Last updated on 2015/03/10
授業の概要
/Course outline
このコースでは、理系大学院生を対象に、効果的なプレゼンテーション用資料やスピーチの仕方など、英語でプレゼンテーションを行うスキルを講義します。会津大学内での各種セミナーや卒業論文発表、学外における学会発表などがスムースに行えるよう、資料用の英語ライティングや研究内容を口頭で発表する練習を行います。
授業の目的と到達目標
/Objectives and attainment
goals
- 正しいフォーマットで英文を書く。
- PowerPointなどを使って資料を作成する。
- リサーチクエスチョン・研究目的を明確に述べる。
- プロジェクトや研究のメソッドを記述する。
- データ表示と解釈・説明ができる。
- ディスカッション・結論を書く。
- 英語で発表ができ、質疑応答もできる。
授業スケジュール
/Class schedule
Week 1: Course Description, Why do a presentation
& What makes an effective presentation
Week 2: Steps for preparing a presentation
Week 3: Developing content and structure
Week 4: Presentation Preparation
Week 5: Presentation 1
week 6: Audiovisual aids 1
Week 7: Audiovisual aids 2
Week 8: Orally presenting visuals and numbers including statistics
Week 9: Making a poster
Week 10: Presentation Preparation
Week 11: Presentation 2 (poster presentation)
Week 12: Improving speech performance, Handling Q & A
Week 13: Delivering a presentation as part of an interview
Week 14: Presentation Preparation
Week 15: Final Presentation
Week 16: Final Presentation
教科書
/Textbook(s)
資料は担当講師が準備する。
成績評価の方法・基準
/Grading method/criteria
Attendance & Participation: 20%
Assignments: 40%
Presentations: 40%
履修上の留意点
/Note for course registration
どのトラックの学生も受講できます。
参考(授業ホームページ、図書など)
/Reference (course
website, literature, etc.)
Moodleにコースサイトを設置します。
参考図書
Chivers, Barbara & Shoolbred, Michael. 2007. A Student’s Guide to Presentations: Making Your Presentation Count.
London: SAGE Publications, Ltd.


このページの内容に関するお問い合わせは学生課 教務係までお願いいたします。

お問い合わせ先メールアドレス:sad-aas@u-aizu.ac.jp