AI-Enabled Automotive Edge Computing
AI 対応自動車エッジコンピューティング



==>Research Poster (EN, JP)
Driven by the advances in AI, computer architecture, and sensor technologies, automobiles, including electric vehicles (EVs) and  Self-driving cars are transforming into sophisticated automotive computing platforms. As the advancement of these computing systems accelerates, they will be running a wide variety of applications, including sensing, navigation, etc., using application-specific intelligent
(i.e. AI-powered) microelectronics and lightweight communication protocols (i.e., Ethernet, SDVs) with real-time, safety and reliability support. We study advanced automotive computing systems, including an ''AI-powered EV Energy Harvesting and Management'' and ''Trustworthy Campus Energy Trading System''.
AI、コンピュータ アーキテクチャ、センサー技術の進歩により、電気自動車 (EV) や自動運転車などの自動車は、高度な自動車コンピューティング プラットフォームへと変貌を遂げています。これらのコンピューティング システムの進歩が加速するにつれ、リアルタイム、安全性、信頼性をサポートするアプリケーション固有のインテリジェント (AI 搭載) マイクロエレクトロニクスと軽量通信プロトコル (イーサネット、SDV など) を使用して、センシング、ナビゲーションなど、さまざまなアプリケーションが実行されるようになります。私たちは、「AI 搭載 EV エネルギー ハーベスティングと管理」や「信頼できるキャンパス エネルギー取引システム」などの高度な自動車コンピューティング システムを研究しています。

Currently, we are researching the following: (1) Lightweight Gen AI for automotive, (2) Energy management software platform based on renewable energy (i.e., EVs, etc.), (3) Advanced SoCs for Automotive (i.e. EV power prediction, Solar System Power Prediction, etc). (4) Distributed EV energy trading system with BC and AI-chip
. 現在、私たちは以下の研究を行っています:(1)自動車向け軽 量 GenAI、(2)再生可能エネルギー(EVなど)に基づくエネルギー管理ソフトウェアプラットフォーム、(3)自動車向け先進SoC(EV電力予測、太 陽光発電システム電力予測など)。(4)BCとAIチップを備えた分散型EVエネルギー取引システム。
***Tools:  CAD: AutoCAD, SolidWorks||SW: Simulink, Altair HyperWorks,Vivado||Prototyping/Testing: Autodesk Alias, FPGA