AI-Enabled Automotive Edge
Computing
AI 対応自動車エッジコンピューティング
==>Research Poster (EN, JP)
Driven by the advances in AI, computer architecture, and
sensor technologies, automobiles, including electric
vehicles (EVs) and Self-driving cars are
transforming into sophisticated automotive computing
platforms. As the advancement of these computing systems
accelerates, they will be running a wide variety of
applications, including sensing, navigation, etc., using
application-specific intelligent (i.e. AI-powered)
microelectronics and lightweight communication protocols
(i.e., Ethernet, SDVs) with real-time, safety and
reliability support. We study advanced automotive
computing systems, including an ''AI-powered EV Energy
Harvesting and Management'' and ''Trustworthy Campus
Energy Trading System''.
AI、コンピュータ アーキテクチャ、センサー技術の進歩により、電気自動車 (EV)
や自動運転車などの自動車は、高度な自動車コンピューティング
プラットフォームへと変貌を遂げています。これらのコンピューティング
システムの進歩が加速するにつれ、リアルタイム、安全性、信頼性をサポートするアプリケーション固有のインテリジェント
(AI 搭載) マイクロエレクトロニクスと軽量通信プロトコル (イーサネット、SDV など)
を使用して、センシング、ナビゲーションなど、さまざまなアプリケーションが実行されるようになります。私たちは、「AI
搭載 EV エネルギー ハーベスティングと管理」や「信頼できるキャンパス
エネルギー取引システム」などの高度な自動車コンピューティング システムを研究しています。
Currently, we are researching the following: (1)
Lightweight Gen AI for automotive, (2) Energy management
software platform based on renewable energy (i.e., EVs,
etc.), (3) Advanced SoCs for Automotive (i.e. EV power
prediction, Solar System Power Prediction, etc). (4)
Distributed EV energy trading system with BC and AI-chip.
現在、私たちは以下の研究を行っています:(1)自動車向け軽
量
GenAI、(2)再生可能エネルギー(EVなど)に基づくエネルギー管理ソフトウェアプラットフォーム、(3)自動車向け先進SoC(EV電力予測、太
陽光発電システム電力予測など)。(4)BCとAIチップを備えた分散型EVエネルギー取引システム。
***Tools: CAD: AutoCAD, SolidWorks||SW:
Simulink, Altair HyperWorks,Vivado||Prototyping/Testing:
Autodesk Alias, FPGA
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